Jak podpořit ženy do IT

Podpořit zájem dívek a žen o ICT můžete tím, že budete šířit povědomí o těchto stránkách mezi svými přáteli a známými.

Jejich další rozvoj můžete podpořit tím, že:

  • podělíte se o zkušenosti práce v IT či studia informatického oboru, které publikujeme na stránce IT ženy či Jak do IT
  • pošlete nám popis profese, která na našich stránkách IT profese dosud chybí
  • upozorníte nás na chyby, které se na našich stránkách určitě vyskytují, a za které se omlouváme

Tipy na možnou osvětu pro školy a komerční organizace:

  • v rámci webových prezentací můžete založit stránku určenou speciálně uchazečkám o studium či o zaměstnání, na které budou publikovány profily studentek, absolventek či zaměstnankyň a uvedena konkrétní e-mailová adresa (nejlépe konkrétního člověka), na níž mohou uchazečky psát své případné dotazy
  • pozvat na Dny otevřených dveří jmenovitě studentky a upozornit je na možnosti zajímavého pracovního uplatnění po skončení studia a prezentovat se jako škola „vstřícná ke studentkám“
  • zvát na exkurze studentky středních škol a seznamovat je s možnostmi uplatnění a zprostředkovat diskusi se zaměstnankyněmi
  • inzerovat pracovní pozice i v ženském rodě

Tato opatření nejsou nijak finančně náročná a ačkoli se to nezdá, mohou být velmi účinná. Jak ukazují závěry zahraničních studií, ve společnostech, které dávají dívkám a ženám najevo, že jejich uplatnění v IT očekávají, se také významně více dívek a žen v IT uplatňuje (např. v Jižní Koreji, Malajsii, Singapuru, Indii, Kataru či Izraeli jsou ženy v IT oborech na vysokých školách a později v IT zastoupeny 30-40 procenty).

Děkujeme za podporu a těšíme se na další spolupráci! Rádi poskytneme konzultaci či další informace na téma ženy v IT.

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>